جای پای برندتان را در دنیای مجازی با وب‌سایت محکم کنید
۲۹ شهریور ۱۳۹۶
از کجا مطمئن شویم که کسی به حساب اینستاگرام ما دسترسی ندارد؟
۵ مهر ۱۳۹۶

ارائه محتوای آموزشی در هر زمان و مکانی برای مخاطبان آموزشگاه‌ها بسیار مهم است. در حال حاضر مؤسسات آموزشی بسیار زیادی در سطح کشور در حال فعالیت می‌باشند که رقابت آن‌ها نه‌تنها بر سر جذب دانشجوی بیشتر و ارائه سرویس‌های بهتر به آن‌ها می‌باشد، بلکه در ارائه سرویس‌های بهتر در فضای مجازی و وب‌سایت نیز وجود دارد.


بسیاری از شرکت‌های طراحی وب‌سایت با هدایت آموزشگاه‌ها به سمت طراحی سامانه‌های آموزش آنلاین، بسیاری از مؤسسات آموزشی نوپا را به بیراهه هدایت می‌کنند و آن‌ها را از هدف اصلی خود که جذب مخاطب بیشتر است دور و دورتر می‌کنند، خیلی از مدیران آموزشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی هم خود به‌اشتباه این راه را انتخاب می‌کنند. امروزه به‌راحتی می‌توان با نصب یک سامانه آموزش مجازی (LMS) تمام و کمال از مزایای بی‌شمار آن در مؤسسات آموزشی استفاده کرد اما این همه‌ی ماجرا نیست.





نیاز اولیه واقعی مؤسسات آموزشی چیست؟

با رشد هرروزه رقابت بر سر جذب مخاطب بیشتر، مؤسسات باید ابتدا به پایه‌ای‌ترین سامانه‌ها مجهز شوند که قطعاً سامانه آموزش مجازی جزو این موارد نیست!
یک آموزشگاه یا موسسه آموزشی برای باقی ماندن در چرخه رقابت ابتدا باید گام‌به‌گام ابزارهای بازاریابی دیجیتال خود را تکمیل کند، از بین طیف وسیعی از ابزارها و رسانه‌ها به نظر نویسنده انتخاب یک رسانه مهم‌تر از همه و گام نخست شروع فرایند بازاریابی دیجیتال و تبدیل‌شدن به یک موسسه آموزشی تمام آنلاین است.


موسسه شما در ابتدا باید یک وب‌سایت خوب داشته باشد، وب‌سایتی که با ارائه محتوای مناسب و خدمات آنلاین به دانشجویان و علاقه‌مندان در نتایج برتر جستجوی کاربران قرار بگیرد. وب‌سایت اهداف متفاوتی با سامانه آموزش مجازی دارد، اهدافی که در ادامه فقط چند مورد آن‌ها را خواهم گفت و این اهدافِ بسیار مهم فقط با داشتن یک وب‌سایت حرفه‌ای و کاربرپسند قابل‌دستیابی هستند.


برخی از الزاماتی که وب‌سایت یک آموزشگاه باید داشته باشد

  1. تاریخچه و معرفی مرکز آموزشی
  2. معرفی مدرسان و کادر آموزشی
  3. اخبار مرکز آموزشی و سایر اخبار مرتبط
  4. ارائه محتوای آموزشی برای عموم
  5. ارائه محتوای آموزشی خاص برای اعضا

  1. امکان عضویت در سایت
  2. امکان مشاهده جزئیات دوره‌های آموزشی
  3. امکان ثبت‌نام در دوره‌های آموزشی
  4. امکان مشاهده و دریافت برنامه زمان‌بندی کلاس‌ها
  5. امکان صدور گواهینامه و اعلام نتایج


  1. امکان دانلود پاورپوینت اساتید و نمونه سؤالات
  2. امکان دریافت اطلاعات تماس کاربران برای اهداف بازاریابی
  3. برگزاری امتحانات و کوییزهای تستی رایگان برای درگیر کردن مخاطبان
  4. نمایش نظرات دانشجویان راجع به آموزشگاه و دوره‌های آموزشی

  1. بهینه‌شده برای موتورهای جستجو
  2. امکان صدور گواهینامه و اعلام نتایج
  3. ریسپانسیو بودن سایت برای دسترسی راحت‌تر در همه ابزارها ازجمله موبایل و تبلت و …
  4. امکان ارتقای وب‌سایت و افزودن امکانات به فراخور رشد موسسه

 


 

 

یک مرکز آموزشی پس از ایجاد زیرساخت لازم و جذب حداکثری اعتماد مخاطبان می‌تواند به بهترین نحو اقدام به برگزاری دوره‌های مجازی کند ولی بدون داشتن زیرساخت لازم در فضای مجازی، راه‌اندازی یک سامانه آموزش مجازی (LMS) فقط و فقط به ایجاد بار مالی مضاعف برای موسسه کمک خواهد کرد.
نکته مهمی که طراحان وب‌سایت به شما مدیر موسسه آموزشی نمی‌گویند: شما در ابتدا به یک وب‌سایت کارآمد نیاز دارید نه یک سامانه آموزش مجازی.
چرا همین الان با شماره تلفن ۴۲۹۴۹-۰۱۳ تماس نمی‌گیرید تا از مشاوره رایگان همکاران ما برای راه‌اندازی وب‌سایت آموزشگاه یا موسسه آموزشی خود بهره‌مند شوید؟

 

مهدی شریف
مهدی شریف
در دانشگاه مترجمی زبان انگلیسی خوندم و همیشه به کامپیوتر علاقه داشتم. به خاطر مطالعاتی که در زمینه مدیریت، بازاریابی، فروش، IT، اینترنت و نرم‌افزار داشتم مسیر شغلی من به سمت Digital Marketing سوق پیدا کرد. اگر در مورد مطلب بالا سوالی دارید با من در فرم دیدگاه‌های پایین مطرح کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *