۴ روش برای ایجاد محتوای معتبر در بازاریابی محتوایی
۲۶ شهریور ۱۳۹۶
رازی مهم که طراحان سایت هنگام طراحی سایت آموزشگاهی به شما نمی‌گویند
۲ مهر ۱۳۹۶
 این روزها اکثر افراد در دو دنیای موازی ایفای نقش می‌کنند. دنیای فیزیکی که در آن حضور فیزیکی داریم و دنیای مجازی که دیگر نمی‌توان آن را غیرواقعی پنداشت. دنیایی که همپای دنیای فیزیکی درحرکت است و تأثیرگذاری آن گاه بسیار بیشتر از دنیای واقعی می‌شود. در برندسازی و تعیین هویت یک نشان تجاری گاه نقش دنیای مجازی بسیار بیشتر از دنیای واقعی است.



شبکه‎‌های اجتماعی، یک سکوی پرتاب

هنرمندانی مانند خواننده‌های محبوب کشورمان حامد همایون و شهاب مظفری که به دلایل مختلف به روش‌های رایج نتوانستند در زمینه‌ی هنری خود مطرح شوند با استفاده از صفحات خود در دنیای مجازی وارد دنیای واقعی شدند و به محبوبیتی حتی بیشتر از دیگر خوانندگان دست یافتند. همه‌ این موارد نشان‌دهنده نقش دنیای مجازی به‌عنوان یک ابزار بسیار مؤثر در زندگی روزمره انسان است با این وجود شما مالک شبکه اجتماعی نیستید و سیاست های آن توسط مالک آن تعیین می‌شود و با تصمیم برای توقف فعالیت شبکه‌ای مانند اینستاگرام تمامی تلاش‌های شما برای معرفی برندتان از بین می‌رود در صورتیکه وب سایتتان یک پایگاه امن، مطمئن و اختصاصی برای کسب و کارتان است که شما مالک آن هستید و می‌توانید بر مبنای نیاز و خواست خود آن را مدیریت نمایید.


هویت رسمی در دنیای مجازی

همه افراد حقیقی و حقوقی همان‌طور که به هویت و جایگاه اجتماعی خود در دنیای فیزیکی اهمیت می‌دهند می‌بایست برای این موارد در دنیای مجازی نیز اهمیت زیادی قائل باشند زیرا برای حفظ جایگاه خود در دنیای فیزیکی می‌بایست برند خود را در دنیای مجازی نیز حفظ نمایند. هویت شما در دنیای مجازی وب‌سایت شماست و امروزه داشتن یک هویت مطمئن و پویا برای باقی‌ماندن در دنیای رقابت برای شما بسیار حائز اهمیت است.

 


استفاده اصولی از شبکه‌های اجتماعی

طی سالیان گذشته شبکه‌های اجتماعی متنوعی وارد دنیای وب شده‌اند که استفاده از آن‌ها بسیار فراگیرتر از وب‌سایت است و بسیاری از افراد می توانند به‌راحتی از آن استفاده کنند، هرچند استفاده تخصصی از این شبکه‌های اجتماعی نیز نیازمند تخصص خاص خود است. شاید بسیاری از کسب‌وکارها استفاده از صفحات خود در شبکه‌های اجتماعی را برای حضور در دنیای وب کافی بدانند و از انجام هزینه و وقت برای داشتن وب‌سایت مناسب امتناع کنند. این کار مانند این است که شما محصولات خود را برای فروش به دست‌فروشان کنار خیابان بسپارید. این کار نمی‌تواند برای محصولات شما هویت رسمی ایجاد نماید.


شبکه‎های اجتماعی، ویترین مغازه در دنیای وب

علاوه بر این هریک از شبکه‌های اجتماعی برای هدفی خاص ایجادشده‌اند که درمجموع به معرفی برند و ویترینی برای ارائه محصولاتتان منجر می‌شوند. شبکه‌های اجتماعی می توانند دریچه ورود مشتریان به وب سایت شما باشند که پایگاه اصلی شماست، همانطور که ویترین مغازه توجه رهگذران را جلب می کند تا وارد مغازه شوند  ولی نمی توانند هویت برندتان را تثبیت کنند.

 


 

تنوع کاربرد در وب‌سایت

درواقع وب‌سایت شما مانند دفتر کار یا فروشگاه شماست و صفحه اختصاصی شما در شبکه‌های اجتماعی راه‌هایی برای ارتباط نزدیک‌تر با مشتریان و ویترینی برای ارائه محصولات و خدماتتان محسوب می‌شوند. علاوه بر این شبکه‌های اجتماعی نمی‌توانند مانند وب‌سایت نیازهای متنوع را برطرف کنند. مثلاً ثبت‌نام دوره‌های آموزشی، برگزاری کلاس‌های مجازی، خرید آنلاین و پرداخت وجه نقد. علاوه بر این‌همه افراد شبکه‌های اجتماعی را با مطالب خلاصه و جملات کوتاه می‌شناسند.


محتوای متنی در وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی

بیوگرافی شما در شبکه اجتماعی از چند کلمه نمی‌تواند بیشتر باشد و کپشن ۵ پاراگرافی در اینستاگرام یک کار بسیار غیرمنطقی است که ممکن است بسیاری افراد شمارا به همین دلیل آنفالو کنند. این در صورتی است که بیشتر افراد در وب‌سایت‌ها به دنبال مقالات جامعی درباره محصولات موردنظر خود و یا اطلاعات تخصصی در حوزه‌ای خاص هستند. به‌ندرت افراد صفحه اینستاگرام یا کانال تلگرام را از ابتدا تا انتها بررسی می‌کنند ولی با ورود فردی به صفحه وب‌سایت شما به‌احتمال بسیار زیاد تمام صفحات بررسی خواهد شد. مخصوصاً اگر وب‌سایت جذابی داشته باشید.

 


 

ارتباط پویا با مشتریان در شبکه‌های اجتماعی

درعین‌حال در کنار وب‌سایت جذاب داشتن صفحه پویا و خلاق در شبکه‌های اجتماعی برای برقراری ارتباط با مشتریان بسیار مهم است. این موضوع که باید حس نزدیکی و دوستی در ارتباط با مشتری خود ایجاد نمایید در هر کسب‌وکاری اثبات‌شده است. شبکه‌های اجتماعی درواقع کانالی برای داشتن روابط عمومی بالا برای نزدیکی به مشتریان و معرفی خود و برندتان است. بدون داشتن صفحات در شبکه‌های اجتماعی کسب‌و‌کار شما مانند مغازه‌ای پر از محصولات عالی است که ویترین یا تابلویی ندارد. احتمال ورود مشتری به چنین مغازه‌ای چقدر است؟


به‌یادداشته باشید

این موارد درکنارهم تکمیل‌کننده هستند و می‌توانند به نقش‌آفرینی کامل و حرفه‌ای شما در دنیای مجازی مانند دنیای فیزیکی منجر شوند. داشتن وب سایت جذاب و پویا با اطلاعات برنامه زمانی دقیق به روزرسانی ضروری است. همانطور که بهره گیری از شبکه های اجتماعی متناسب با کاربرد و فعالیت در هر شبکه اجتماعی بر مبنای ماهیت آن که منجر به ایجاد ارتباط نزدیک با مخاطبان و هدایت آن ها به سمت وب سایت و ارتباط متقابل و دریافت بازخورد از مشتریان و کاربران می شود امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است و می‌بایست برای همه این موارد برنامه‌ریزی و استراتژی مناسب ایجاد شود.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *