گوشی‌های هوشمند و تاثیر آن بر شیوه رفتار انسان‌ها
۲۲ شهریور ۱۳۹۶
جای پای برندتان را در دنیای مجازی با وب‌سایت محکم کنید
۲۹ شهریور ۱۳۹۶
تولید محتوای بی‌نظیر و منحصربه‌فرد در میان صدها مطلبی که روزانه کسب‌وکارها و نویسندگان مختلف تولید و منتشر می‌کنند کار آسانی نیست.

در حقیقت شما باید برای تولید محتوای خوب زمان کافی صرف کرده و به تحقیق و تفکر درباره موضوع آن محتوا بپردازید.
چون نویسندگان دیگری هم هم‌زمان با شما در حال تولید محتوا در آن حوزه مشترک هستند. علاوه بر این اگر بخواهید محتوای معتبری تولید کنید اینکه شما فقط یک‌بار یک محتوای عالی تولید کنید کافی نیست بلکه روند تولید محتوا را باید به‌صورت مداوم ادامه دهید.
اگر شما نویسنده یک وبلاگ و یا نویسنده مقاله به هدف بهینه‌سازی وب‌سایت یا وبلاگتان برای موتورهای جستجو هستید بهتر است این ۴ روش را بدانید. این نکات شمارا در ایجاد محتوای معتبر و جذاب کمک خواهد کرد حتی اگر شما درزمینهٔ تولید محتوا تازه‌کار هستید.

  1. بررسی موردی نمونه کارهایتان
بررسی موردی نمونه کارهایتان یکی از معتبرترین انواع محتوا است. در حقیقت یکی از بهترین روش‌های معرفی خود یا شرکتتان به‌عنوان یک متخصص در حوزه کاریتان استفاده از اعداد، ارقام، آمار و نتایج واقعی است. شما می‌توانید یکی از پروژه‌های خود را از ابتدا تا انتها بررسی و نتایج به‌دست‌آمده از انجام آن پروژه و ارزش خلق‌شده برای مشتری را در قالب یک محتوا تولید و منتشر کنید. این کار فرمول ساده‌ای دارد.
  1. عمل کنید
  2. نتیجه بگیرید
  3. نتایج را در قالب مقاله به اشتراک بگذارید



  1. مخالفت با باورهای رایج درباره یک موضوع
یکی از روش‌های تولید محتوای برجسته این است که شما در باور عامه نفوذ کنید به این معنی که محتوایی تولید کنید که باورهای رایج را زیر سؤال ببرد اما از یاد نبرید که در تولید این نوع محتوا همیشه باید با ذکر استدلال‌های منطقی، شواهد، مدارک و مثال‌های واقعی اعتبار محتوایتان را حفظ کنید به‌عنوان‌مثال بسیاری از مردم فکر می‌کنند محتوای طولانی بهتر از محتوای کوتاه و مختصر است؛ اما شما می‌توانید با ذکر مثال، استدلال‌هایی منطقی اثبات کنید که محتوای کوتاه در بسیاری از موارد بهتر عمل می‌کند.


  1. به یک موضوع از زاویه‌ای متفاوت نگاه کنید.
یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های تولید محتوای جدید این است که در مورد موضوع انتخابی شما، به‌طور گسترده تاکنون محتوای بسیار زیادی تولیدشده است. حال راه چاره چیست؟
بهترین راه این است که شما درباره آن موضوعات از زاویه‌ای متفاوت ورود کرده و آن موضوع را بررسی کنید. نگاه به یک موضوع از زاویه‌ای متفاوت می‌تواند یک موضوع تکراری را به موضوعی جذاب برای مخاطبان تبدیل کند و آن‌ها را ترغیب کند تا محتوای شمارا به اشتراک بگذارند.


  1. از ویدیو استفاده کنید
در موارد قبل گفتیم که تولید محتوا باید به‌صورت مداوم انجام شود تا تأثیر خود را داشته باشد. وقتی‌که قرار است به‌صورت مداوم این امر صورت گیرد باید به روش‌های مختلفی با مخاطبان ارتباط برقرار کرد. یکی از این روش‌ها ویدیو است. شما با تولید محتوای ویدیویی بسیار راحت‌تر و با جزئیات بهتری می‌توانید مفاهیم را انتقال داده و مخاطبان را مجذوب نمایید.
بااین‌حال بسیاری از مردم هنوز فکر می‌کنند تولید ویدیو کاری بسیار سخت و دست‌وپا گیر است. آن‌ها فکر می‌کنند برای این کار نیاز به مهارت‌های بسیار زیادی دارند؛ اما امروزه با استفاده از دوربین تلفن همراه و نرم‌افزارهای بسیار زیادی که برای ویرایش ویدیوها تولیدشده‌اند به‌راحتی می‌توان به تولید محتوای ویدیویی پرداخت.


به‌عنوان نکته پایانی در نظر داشته باشید سبک‌ها، ابزارها و فرمت‌های مختلفی برای تولید محتوا وجود دارد. همان‌طور که امروزه می‌بینیم افراد با تلفن همراهشان یک ویدیو ۳۰ ثانیه‌ای خلاقانه تولید می‌کنند که آن ویدیو میلیون‌ها بار دیده و به‌اصطلاح وایرال می‌شود ولی یک برند برای تولید یک ویدیو چند ده میلیون تومان هزینه صرف می‌کند ولی به دلیل نبود خلاقیت در ایده پردازی مورد استقبال مخاطبان قرار نمی‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *