۵ ویژگی محتوای خوب و موثر در فرایند بازاریابی دیجیتال

پروژه طراحی سایت و اپلیکیشن ویستاوین به شرکت ارژنگ سامانه ایرانیان سپرده شد
۷ شهریور ۱۳۹۶
دیروز تا امروز، وب سایت از چند خط کد تا CMS
۱۲ شهریور ۱۳۹۶

پیش‌تر در مقاله “چرا محتوا پادشاه است؟” به این پرداختم که امروزه کسب‌وکارها برای ارتقای جایگاه خود در دنیای دیجیتال به بازاریابی از طریق تولید محتوا روی آورده‌اند. امروز در این مقاله به این خواهیم پرداخت که محتوایی که در فرایند بازاریابی دیجیتال تولید می‌کنید چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد.

حتماً برای شما هم پیش‌آمده که به دنبال موضوع خاصی در google جستجو کنید و به فهرستی بلندبالا از مطالبی برسید که همگی از یک مطلب واحد کپی شده‌اند.
در چنین شرایطی آیا ازنظر شما این وب‌سایت‌ها قابل‌اتکا هستند؟ آیا شما به این وب‌سایت‌ها به چشم یک منبع آگاه نگاه کرده و مجدد به آن‌ها مراجعه خواهید کرد؟


برای تولید یک محتوای خوب که از طرف کاربران مورد استقبال قرار گیرد باید به نکات مختلفی دقت کنیم، ۵ مورد از مهم‌ترین نکات را ادامه بخوانید.

عدم کپی‌برداری از مطالب دیگران

یکی از ویژگی‌های محتوای خوب بکر بودن و دست‌اول بودن محتوا است. محتوای خوب کپی شده و یا تلفیقی از چند محتوای مختلف نیست. محتوای خوب نتیجه مطالعه، تحقیق، تفحص و اشراف بر موضوعی خاص می‌باشد.


انتخاب عنوان مناسب

در نوشتن یک محتوای خوب به‌عنوان نوشته دقت ویژه‌ای باید داشت. چراکه امروز افراد بی‌حوصله‌تر از آن هستند که هر متنی را خوانده و برای هر محتوایی وقت صرف کنند؛ بنابراین نوشتن یک عنوان خوب اولین گام برای درگیر کردن مخاطب می‌باشد.


 

گزیده گویی

در تولید یک محتوای خوب دقت کنید از زیاده‌گویی و شرح و تفضیل بیش‌ازحد بپرهیزید چراکه ممکن است مخاطب محتوایی را که برای آن زمان زیادی صرف نموده‌اید را تا انتها مطالعه ننماید. امروز برای تأثیرگذاری بیشتر محتوا بر مخاطب و انتقال سریع مفاهیم و مطالب محتوا در غالب اینفوگرافیک طراحی و ارائه می‌گردد.


زیبایی بصری محتوای تولیدی

زیبایی بصری و جلوه‌های تصویری یکی دیگر از گزینه‌های مفید و لازم برای محتوای تولیدی است. باوجود شبکه‌های اجتماعی که اشتراک عکس و فیلم را بسیار ساده‌تر از قبل نموده لزوم رعایت زیبایی بصری در محتوای تولیدی از موارد غیرقابل‌انکار است.


انتخاب رسانه مناسب برای انتشار محتوا

انتشار در رسانه مرتبط یکی از مواردی که باید در جهت تأثیرگذاری محتوا رعایت کنیم. اگر ما با صرف وقت و دقت بسیار محتوایی ارزنده تولید کنیم ولی در انتها در وب‌سایت یا شبکه‌های اجتماعی‌ای منتشر کنیم که ارتباطی با موضوع محتوا ما نداشته باشند نه‌تنها نتیجه مثبتی نخواهیم گرفت بلکه محتوای ما دیده هم نخواهد شد.

به‌عنوان‌مثال ما درباره نکات دوخت لباس مجلسی محتوایی بسیار کاربردی تهیه نموده‌ایم عنوان و تصاویر مناسبی هم برای آن در نظر گرفته‌ایم ولی در رسانه‌ای که مرتبط با فنّاوری است مثلاً وبلاگ ارژنگ سامانه ایرانیان به اشتراک می‌گذاریم یا مالک اکانت اینستاگرام دیجیکالا مطلبی در رابطه با آموزش طبخ غذا بر روی صفحه اینستاگرام خود منتشر کند. ازنظر شما مخاطب موردنظر می‌تواند به‌راحتی مطلب تولیدی را پیدا کند؟ و یا مخاطب وبلاگ و اکانت اینستاگرام یادشده آیا واقعاً به دنبال دوخت لباس مجلسی و یا آموزش طبخ غذا است؟


شاید به نظر برسد که تولید محتوا کاری ساده است و با صرف زمان کمی امکان‌پذیر است ولی درواقع تولید محتوای خوب و تأثیرگذار کاری تمام‌وقت و حرفه‌ای است که باید توسط متخصصان حوزه تولید محتوا انجام پذیرد، پیشنهاد می‌کنم قبل از شروع فرایند تولید محتوا حتماً با مشاوران و گروه‌های حرفه‌ای درباره این حوزه مشورت کنید.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *