۱۰ مزیت برتر دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کار های کوچک

فناوری اطلاعات چه تأثیری بر مبارزه با فساد اداری دارد؟
۱۹ آذر ۱۳۹۵
اولین کنفرانس ملی تبلیغات دیجیتال در کسب‌و‌کار در استان گیلان ۲۳ دی ۱۳۹۵ برگزار می‌شود
۱۵ دی ۱۳۹۵

اگر فکر می‌کنید بازاریابی دیجیتال اتفاق بزرگی نیست!!! ….. پس حتماً دوباره فکر کنید!

سال گذشته هزینه تبلیغات در اینترنت از تبلیغات در تلویزیون و شبکه‌های کابلی فراتر رفت. مسلماً تبلیغات سنتی در دنیایی که بازاریابی دیجیتال چند کاناله ۱۳۷ درصد رشد داشته است، دیگر قدرت زیادی ندارد، و این آمار با تکیه بر افزایش خارق العاده ۵۰۰ درصدی استفاده برندها از بازاریابی دیجیتال چند کاناله به‌دست آمده است.

 

واقعاً چه چیزی موجب این افزایش در بازاریابی دیجیتال شده است؟ خود مصرف کنندگان.

 

بر اساس گزارش اخیر وب‌سایت Mashable هفتاد و دو درصد مشتریان به واسطه شبکه‌های اجتماعی گوناگون و فعالیت در آنها، با برندهای مختلف آشنا می‌شوند. اما چیزی که واقعاً عجیب است حرکت یک‌پارچه مشتریان و کسب‌وکارها به سمت بازاریابی دیجیتال است، اما هنوز بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک به کندی به سمت این جریان حرکت می‌کنند.

بر عکس چیزی که بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک و کارآفرینان بزرگ فکر می‌کنند، بازاریابی دیجیتال آنچنان که به نظر می‌رسد پیچیده نیست. بسیاری از مشاغل برای تجربه و بهره‌مندی از آن تجارب بسیار مفیدی داشته‌اند. اگر همه اینها هنوز برای متقاعد کردن شما برای رفتن به سمت بازاریابی دیجیتال کافی نیست، بنابراین به این ۱۰ مزیت بزرگی که برای شما خواهد داشت فکر کنید.

1  بازاریابی دیجیتال شما را با مشتریانتان در اینترنت مرتبط می‌کند.

آن دورانی که مردم برای به‌دست آوردن اطلاعاتی درباره محصول یا سرویس مورد نظرشان می‌بایست در میان حجم انبوه کتاب‌های راهنمای تلفن می‌گشتند و یا در میان صفحات تبلیغاتی جست و جو می‌کردند به پایان رسیده است. امروز، حداقل ۸۰ درصد مشتریان برای یافتن اطلاعات کامل، دقیق، آسان و راحت از اینترنت استفاده می‌کنند.

بازاریابی دیجیتال نرخ تبدیل بالاتری ایجاد می‌کند

مفهوم نرخ تبدیل یا conversion rate نشان دهنده درصدی از بازدیدکنندگان وب سایت است که به مشتری تبدیل می‌شوند. با استفاده از کانال‌های بازاریابی دیجیتال شما قادر خواهید بود به جوامع هدف دست پبدا کنید و سرنخ های فروش جدیدی بیابید، و در نتیجه به افزایش ۲۴ درصدی نرخ تبدیل دسترسی پیدا کنید.

بازاریابی دیجیتال در هزینه‌ها صرفه جویی می‌کند

گزارش “هزینه‌های بازاریابی دیجیتال” که در نشریه گارتنر (Gartner) منتشر شده است این امر را توضیح می‌دهد که چگونه کسب‌و‌کارهای کوچک از بازاریابی دیجیتال بهره برده‌اند و از این راه میزان قابل توجه ۴۰ درصد صرفه جویی در هزینه های بازاریابی‌شان داشته اند.

در بازاریابی دیجیتال می‌توان بلافاصله به مشتریان خدمت‌رسانی کرد

بر اساس گزارشات وب سایت eMarketer به دلیل ماهیت آنلاین بودن بازاریابی دیجیتال، بلافاصله پس از عملیات بازاریابی می‌توان به مشتریان خدمت رسانی کرد که این امر اثر بزرگی روی موفقیت کسب‌و‌کارها خواهد داشت.

بازاریابی دیجیتال، شما را به مشتریان موبایلی مرتبط می‌کند

اکنون که کاربران موبایل ۳۴ درصد کل ترافیک اینترنت جهان را مصرف میکنند، بازاریابی دیجیتال می‌تواند برای اثر گذاری بر این بازار بزرگ به شما کمک کند. همچنین بر اساس گزارش وب سایت eMarketer، فناوری موبایل در رفتار خرید مشتریان نیز اثر گذار است.

بازاریابی دیجیتال به دستیابی به درآمدهای بالاتر کمک می‌کند

مشتریان قبل از اینکه برای خرید متقاعد شوند به تکانی قابل درک نیاز دارند که در صورت تأمین ۴ برابر دیگر مشتریان خرید خواهند کرد و این واقعاً برای هر تجارتی عالی است.

بازاریابی دیجیتال بیشترین بازگشت سرمایه (ROI) را برای کسب و کارتان دارد

در گزارش وب سایت HubSpot این مورد که بازاریابی دیجیتال توانایی بهتری در کاهش شاخص هزینه جذب مشتری (Cost Per Lead) در مقایسه با بازاریابی سنتی و یا حتی بازاریابی تلفنی دارد به تأیید رسیده است.

بازاریابی دیجیتال می‌تواند شما را در وضعیت متعادلی با رقیبانتان نگه دارد

بسیاری از برندها و کسب‌و‌کارهای رقیب شما در کمپین‌های بازاریابی دیجیتال‌شان، با استفاده از امکانات و شبکه‌های متنوع موجود شامل بنرها، پرداخت به ازای کلیک، تبلیغات در اپلیکیشن‌های موبایل و شبکه‌های اجتماعی در حال فعالیت‌اند، بازاریابی دیجیتال باعث می‌شود شما وضعیت متعادلی نسبت به آن‌ها داشته باشید.

بازاریابی دیجیتال می‌تواند به شما کمک کند تا با شرکت‌های بزرگ رقابت کنید

بازاریابی دیجیتال نه تنها می‌تواند شما را در وضعیت متعادلی با رقیبانتان نگاه دارد، بلکه شما را قادر می‌سازد تا با برندها و شرکت‌های بزرگ شانه به شانه رقابت کنید.

10  بازاریابی دیجیتال شما را برای اینترنت اشیاء آماده می‌کند

طبق گزارش گارتنر (Gartner) تا سال ۲۰۲۰ بیست و شش بیلیون گجت شامل تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها، ساعت‌های هوشمند، عینک‌های هوشمند، لوازم خانگی، کفش‌ها و …. به‌هم‌پیوسته، در یک اکوسیستم آنلاین جهانی “اینترنت اشیاء” را می‌سازند.


جواد معنوی
جواد معنوی
بیش از 10 سال است که کار ترجمه انجام می‌دهم، رشته تحصیلی من مهندسی عمران در مقطع کارشناسی بوده و در حال حاضر هم در حال اتمام رشته حقوق در مقطع کارشناسی هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *