اپلیکیشن موبایل یا وب‌سایت واکنش گرا (Responsive)؟

۳۰ نوامبر (۱۰ آذر) روز جهانی امنیت کامپیوتری، در این روز چه کارهایی بکنیم؟
۹ آذر ۱۳۹۵
چگونه یک بریف (Brief) برای طراحی وب سایت بنویسید؟
۱۸ آذر ۱۳۹۵

امروزه مردم با موبایل زندگی می‌کنند. میشه گفت آن‌ها برای ارتباطات، جست‌وجو، خرید و حتی تفریح از موبایل استفاده می‌کنند. شما به‌عنوان صاحب تجارت چطور به این مشتریان موبایلی خدمات می‌دهید؟ با یک وب‌سایت واکنش گرا (Responsive) و یا یک اپلیکیشن؟ انتخاب یکی از این دو اشتباه محض است، شما به‌شدت هم به وب‌سایت واکنش گرا و هم به اپلیکیشن نیاز دارید.

۱ اولین قدم شما برای ورود به دنیای موبایل می‌تواند یک وب‌سایت واکنش‌گرای موبایلی باشد.

گوگل به خاطر اهمیت بالای اپلیکیشن ها چند سالی هست که آن‌ها را نیز در نتایج جست‌وجو نشان می‌دهد. حتی قابلیت نصب از همان صفحه جست‌وجو نیز تعبیه‌شده است؛ اما بااین‌وجود تمایلش به نمایش وب‌سایت‌های استاندارد برای موبایل را نمی‌توان انکار کرد و حتماً شما دوست ندارید که مزیت‌های جست‌وجوی کاربران را از دست بدهید، نه؟

اما برای سرویس‌دهی به مشتریان موبایلی چطور؟

قطعاً یک وب‌سایت موبایلی از پس آن بر نخواهد آمد. شما به یک اپلیکیشن نیاز خواهید داشت.

چرا به یک اپلیکیشن موبایل نیاز دارید؟

به خاطر اینکه کاربران اپلیکیشن‌ها، ارزش خود را چه در کمیت و چه در کیفیت ثابت کرده‌اند. درحالی‌که یک وب‌سایت واکنش‌گرا شمارا در نتایج گوگل نگه می‌دارد، اپلیکیشن‌های موبایل، کانال دلخواه بازدیدکنندگان هستند. درواقع یک وب‌سایت می‌تواند به جذب مشتری کمک کند و اپلیکیشن بازگشتشان را تضمین می‌کند.

33%

بر اساس تحقیقات، ۳۳ درصد کاربران اعلام کرده‌اند که برای جست‌وجو مستقیماً سراغ بازارهای اپلیکیشن مثل گوگل پلی، کافه بازار، مایکت و … می‌روند.

برای این مشتریان کدام راحت‌تر است؟ باز کردن مرورگر، صبر کردن برای اتصال، تایپ کردن لینک و پیدا کردن مسیرشان در یک وب‌سایت؟ و یا به‌سادگی لمس کردن صفحه‌نمایش، باز شدن اپلیکیشن و تمام چیزی که می‌خواهند در اختیارشان قرار بگیرد، درست در سرانگشتانشان؟

mobile-application-or-responsive-website


 

اپلیکیشن های موبایل تعامل بیشتری ارائه می‌دهند

چه در صنعت املاک، رستوران و یا برگزاری همایش باشید، اپلیکیشن های موبایل سریع‌تر، تعاملی‌تر و دارای تجربه کاربری بهتری از وب‌سایت‌ها هستند. اپلیکیشن های موبایل معمولاً توسط مشتریان ثابت استفاده می‌شوند و به همین خاطر می‌توانند نقش به سزایی در استراتژی بازگشت مشتریان شما بازی کنند. اگر شما مشتری یک رستوران باشید، مشاهده لیست غذاها با اپلیکیشن موبایل در هرجایی که هستید برایتان بسیار راحت‌تر از مشاهده منوی رستوران در محل رستوران است.

خدمت‌رسانی با اپلیکیشن موبایل، به مشتریانتان حس بهتر و به برندتان اعتبار بیشتری می‌دهد. بر اساس تحقیقات انجام‌شده، این دسته از کاربران این تجربه مثبت خودشان را حتی برای دیگران هم بازگو می‌کنند.

مزایای اپلیکیشن های موبایل

  • تجربه کاربری بهتر
  • تعامل بیشتر با مشتریان با استفاده از عملکردهای خاص موبایل
    (نوتیفیکشن، تماس مستقیم و…)
  • استراتژی بازگشت مشتری مناسب‌تر
  • افزایش سطح رضایت مشتری از برند
  • همگام‌سازی با شبکه‌های اجتماعی به‌طور یکجا

مهدی شریف
مهدی شریف
در دانشگاه مترجمی زبان انگلیسی خوندم و همیشه به کامپیوتر علاقه داشتم. به خاطر مطالعاتی که در زمینه مدیریت، بازاریابی، فروش، IT، اینترنت و نرم‌افزار داشتم مسیر شغلی من به سمت Digital Marketing سوق پیدا کرد. اگر در مورد مطلب بالا سوالی دارید با من در فرم دیدگاه‌های پایین مطرح کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *